juliiaalg.blogg.se

Jag heter Julia Lööövgren:D Jag är 13 år och går i världens tråkigaste skola i utkanten av trollhättan:) På fritiden spelar jag fotboll,är med kompisar och rider på världens bästa ridskola där jag är skötare på en ponny som heter sammy<3 På den här bloggen kommer ni kunna läsa om mitt liv och min fritid med djur vänner och mode. Hoppas ni gillar det<33

personligheter och kroppar

Jag vet att jag drar upp detta med kroppar och så rätt ofta men anledningen till att jag drar upp det nu IGEN är att jag och min kill kompis ja ni läste rätt (KILLKOMPIS) kom in på det med kroppar och jag kom fram till att alla borde vara nöjda med dom de är.
Detta skrev jag ungefär till honom: de flesta killar söker knappt kontakt med mig det är jag som söker kontakt med dom! Kan träffa en kille en gång men när man kommer hem är det som man inte finns. Sista gången man såg eller hörde av den killen.  Jag menar jag kanske inte är pinnsmal som alla andra men jag mår inte dåligt och skär mig för att jag har lite fetare ben än dom andra! Jag ser inte ut som alla andra och de är jag fett glad för. Men ja vissa killar och tjejer håller ju inte med om det. 
Sen är jag blyg och har varit det hela mitt liv. Jag kan inte ändra på den JAG är. Det är en personlighet jag kommer leva med hela mitt liv...
 
Aa det skrev jag och jag är fett stolt! Jag menar allt det där är sant.
Det med killarna... jag träffade en kille i stan en gång wipps det gick en timme vi åkte hem och sen hörde man inte ett ord från han igen. Jag har skrivir till han men han läser och svarar inte...hmm kul?
Jag kan säga att sånna människor som påpekar att jag e blyg eller tjock eller vad dom nu säger får mitt självförtroende att sjunka ner till 0! 
Jag har haft kasst självförtroende hela mitt liv och sånna människor får det att sjunka ännu mer jag få klättra mig upp! VARJE DAG E EN KAMP! 
Men sen har jag sånna underbara vänner där mitt självförtroende kliver upp mot 99 när jag är med som hanna och lisa eller denna killen. Hanna och Lisa får mig verkligen att känna mig levande! Jag litar på dom till miljarder % och det kan vara just det som ger mig självförtroende och styrka när jag är med dom.
 
Ingen i min klass eller skola är fet INGEN! 
Jag hatar ordet fet och jag hatar smal allt det bara bort! Asså säg till vi säger en tjej att hon är fet som redan har kasst självförtroende! 
Hon kommer börja banta och det kommer leda mot smal ner mot anorexia och vidare mot döden. DU leder denna tjej eller kille in mot en karusell som kommer bli med tårar, anorexia och vidare! Istället för att säga att personen e fet håll det inom dej! Alla måste inte ösa kommentarer om vad den tycker om den och dens utseende det gör ALLA! 
Tonåren e såklart värst! Där alla kommentarer öser in och säger man en sak kan man bli kallad h*ra resten av åren i skolan.
HAr en tjej på sig den där rosa tajta tröjan med lite urringning blir man stämplad som en h**a.
 
Förra året ja nu skriver jag namn tjejer killar tyck vad ni vill! vAr jag tillsammans med en som heter simon aa han kanske ni vet och nån månad senare en som heter G***** sen typ två månader senare gillade jag en i trollhättan.
En tjej som heter E***** skrev från simons mobil att jag var en jävla player.
Aha fine tänkte jag! Jag visste att det var hon som skrev det från hans mobil eftersom att simon inte skulle kunnat säga det till mig och jag såg de sitta vid ett bord ihop.
Jag tog henne sen på facebook och jag menar svaret jag fick  var: ja men lite player e du först va det simon sen gurra sen wigge och nu han från trollh'ättan.
Det fick mig att krypa under jorden. Wigge en i andra klassen har jag ALDRIG NEVER EVER gillat kommer aldrig göra! 
Bara vän! 
Men jag menar att man kan säga så till en människa som man inte ens känner som man inte vet hur den kommer må efter det.
 
Tillbak till detta med kropp denna killen sa att han var tjock. NOPE! Asåå du lilla vännen har missuppfattat det! JAG MED! 
Jag sa själv att jag är det men du lilla killen ha lärt mej att det är jag inte. Jag tänker på tjejerna och killarna i min klass och bara gud: dom har ju anorexia för f*n. Jag vill inte vara som dom e jag e nöjd med den jag e! FUCK om du inte tycker det serri !
 
Sen är en tjej tillsammans med en kille ett år och när dom gjort slut hittar hon en ny efter en månad så blir hon kallad player och h**a men är det en kille är det chill det är tufft!
HAr en tjej legat aa säger det rakt ut legat med kanske 5 killar blir hon kallad h**a och massa andra saker INTE SÅ KUL.
Men har en kille legat runt med minst 500 olika tjejer är det coolt tjejerna som e lite tuffare blir hel tokiga i denna killen och killen får seriöst berömelse medans tjejen blir mobbad och sjunker ner under ytan som ett dammkorn!
 
Det är ju många killar och tjejer som röker antagligen för att man tycker det är sååå tufft! Asså nej detta säger jag mest till tjejerna! Tjejerna vill bra ha uppmärksamhet som här är jag den lite tuffa bruden kom och ta mej! Jag menar om du vill ha en kille tror jag inte rökandet hjälper dej helt klart nope! Du luktar illa och förkortar ditt liv. DO U KNOW THAT? Asså de flesta tjejer och killar tänker så om allt! Eller fine den röker så gör jag det! Den går ner och bantar då vill jag det! Den går på fester och ligger runt det vill jag med!
 
Asså tänk på att nästa gång du tycker du e fet och ska banta! Tänk på hur det kan sluta!
Nästa gånmg du tänker den dricker eller den röker jag vill också det asså gör det inte det är sååå inte värt det! Eller nästa gång du är på fest och din kompis druckit förmycket och råkar ha det för kul med några gör inte det samma du! 
Det kan vara svårt att säga nej till alkohol och så men gör det ta ett steg tillbak och säg NEJ JAG VILL INTE! Gör det pressar dom dej aa då har du hamnat i fel gäng! 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: