juliiaalg.blogg.se

Jag heter Julia Lööövgren:D Jag är 13 år och går i världens tråkigaste skola i utkanten av trollhättan:) På fritiden spelar jag fotboll,är med kompisar och rider på världens bästa ridskola där jag är skötare på en ponny som heter sammy<3 På den här bloggen kommer ni kunna läsa om mitt liv och min fritid med djur vänner och mode. Hoppas ni gillar det<33

Tjejer och killar

Asså jag tänkte dra upp det med tjejer och killar i t.e.x min ålder (13) och upp kanske.
så aa då kör vi!
 
Något jag stör mig mest på är nog tjejerna i 13-14 års ålder usch fy blä! 
Alla vet väl att tjejer är som asså dom kan bara va två och två? Är man tre nej då blir alltid en av dom utanför det spelar ingn roll vad dom gör men EN blir alltid utanför. Det kan vi i skolan eller hos en kompis alltså vart som helst!  Jag skulle vilja va med mer killar om jag hade sånna vänner nu har jag inte det eller jo typ några men dom jag brukar va med i skolan är verkligen inte så NOPE! Big NO för mig med sånna vänner just say!   
 
Killar. Jag beundrar er sjuuukt at ni kan va seriöst hur många som helst utan att en människa blir utanför BIG GOOD till er liksom!  Men det är ju inte bara positivt med dom no no... 
Alla killar måste gå runt medbyxorna typ 40 cm ner o asså det blir bara överdrivet! Ibland tycker jag att det finns dom killar som är sjuuukt snygga så men nope det finns en gräns och den når tyvärr alla killar år 2013! Man måste klanka ner på dom som är svagare? Varför är min fråga? För att få status? Asså det är inte tufft om ni tror det!
Killarna går runt och tittar på tjejernas bröst medans tjejerna tittar på killens mage och face jo ja killarna tittar ju på tjejens face helst ska la inte tjejen ha en ändå finne? Och man ska va s smal så man snart bryts av på mitten eller någo?
Asså en kille som bara tittar på utseende får ett fett NO från mig!  Nope inte min stil..
 
 
Tjejer måste va tykna och gå runt och visa magen i sina magtröjor i skolan eller stan. Dom kan va hur smala som helst asså på gränsen till underviktig men alla ALLA tjejer har väl hört att en tjej går runt och säger *gud vad tjock jag är*. Där borta tre meter bort kanske det står en sm är lite större hur känner den sig? Va nöjda med er kropp seriöst?? Dom måste ge varandra blickar för att va populärare??
Och killar som står och spänner sig på gymmet och bara måste ha six pack? Asså gud så fult det är!!

Jag har själv upplevt i skolan för ett bra tag sen att jag blev utstött eller bra och bra det va i början av denna termin! 
En grupp tjejer eller aa alla tjejer i den klassen stötte ut mig och nope jag fick inte va med för jag var inte lika snygg eller populär bland killarna. 
Tjejerna och killarna sätter varandra i fack. Tjejerna sätter tjejer i fack som : den är snygg och populär du kan vara med oss och killarna gör precis det samma. 
 
År 2014 hoppas jag på att se mindre av detta hos killar!
 
* Mindre att byxorna ska va så sjukt långt ner ( då kan du liksom gå utan byxor)
*att ni ska sluta titta bara utseende
*mindre halsband för att visa vilken nivå man ligger på.
*mindre mobbning! 
 
 
Tjejer!
 
* asså va nöjd med er kropp!
* sortera inte folk i fack den är det och den är det BIG NO!
*sluta vara bara två och två blää
*mindre tjejer som går runt och leker fjortisar!
*mindre mobbning som sagt 
 
Hoppas att se mer av detta hos killar
 
* Att en kille kan va liksom sig själv och inte behöva vara tuffare med sina vänner! FALLER FÖR DE KILLAR SÅÅÅ
*Killar som inte leker gangster 
*Aa som sagt en kille som tittar på personlighet likamycket som utseende eller vad tycker ni tjejer skulle inte det va perfekt??
*aa och massa mer saker
 
Tjejer!
 
*Mindre smink woow stor förändring mot 2013 då just saying! 
*Mer tjejer som kan va med alla olala säger jag bara där har ni eran wow brud!
*Asså att ni slutar bry er om eran mage asså no! Skit i den INGEN ÄR PERFEKT sorry nmen det är du inte oavsett vad!
*Samma som med killar att en tjej tittar mer på personlighet! 
*Tjejer som vågar gå runt i mjukisbyxor utan att skämmas ihjäl!
*inte push up så man ser på alla bilder
 
Asså Dröm tjej och kille typ? 
Kan vi inte försöka göra 2014 till ett sånt år där killarna inte bara tittar på hur smal och snygg en tjej är och tjejerna inte går runt och leker fjortisar och skratt skriker typ i korridoren BLÄÄÄ hatar sånt!!
 
Så snälla 2014 bli ett bra år! 
inte ett till bitch år som i våran skola hanna du vet ju allt med våra gamla klass kompisar förra året i sexan!
Blää asså! 
Nu hoppas jag på detta ska bli ett bättre år nån som är med mej komigen nu tjejer och killar äre så svårt med detta? NOPE! Stötta en tjej kompis om den mår dåligt istället att det ska sluta med att den inte är kvar på jorden och all nät mobbning på ask, fb. insta asså BOOORT!!! Serri vill inte ha det där! 
Iår har väl var värsta året nej men serri detta ask som fått folk att ta sina liv pågrund av all hat som skrivs om dom både på andras sidor och deras egna BOORT MED ASK! 
#bortmedask
Typ så! '
 
Hoppas ni gillade detta inlägg skrev det bara för att så där har ni liksom en uppfattning om hur jag känner de! Kunde skrivit sååå mycket längre!"
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: